Gratis bezorging vanaf € 50,-*

Verzending en levering

Hoe verloopt de levering bij Wickey?

Wij leveren onze speeltoestellen via een transportbedrijf. Kleinere accessoires leveren wij per pakketdienst.

Via welk transportbedrijf of via welke pakketdienst levert Wickey speeltoestellen en accessoires?

Aangezien wij door bijna heel Europa leveren, werken wij samen met een groot aantal transportbedrijven. Bij kleinere pakketjes werken we met verschillende pakketdiensten samen.

Hoe worden de Wickey speeltoestellen afgeleverd? Hoe zijn ze verpakt?

Safety first - is ons motto bij de verpakking! Je ontvangt onze spullen veilig en stevig verpakt in een pakket of op een pallet met beschermfolie. Ook grotere pakketten zoals speeltoestellen of schommels levert het transportbedrijf veilig tot bij jouw op de stoep.

Waar moet ik op letten wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Over het algemeen moet je bij het aannemen van de levering letten op schade die van buiten zichtbaar is en indien er ernstige schade is het pakket weigeren. Voordat je het speeltoestel gaat opbouwen is het aan te raden om de levering nogmaals grondig te controleren. Kijk aan de hand van de montagehandleiding of je alle onderdelen hebt ontvangen. Denk hierbij aan ontbrekende palen, planken en kleinere onderdelen.

Ik woon in een smalle straat - heeft dit invloed op de levering?

Mocht de straat van jouw leveradres te smal zijn voor een vrachtwagen van 7,5 ton (standaardafmetingen vrachtwagen 7,5 t: L6,1xB2,4xH2,4 m) dan kun je uiteraard ook een alternatief leveradres doorgeven bij jouw bestelling.
Indien je jouw bestelling toch niet op een alternatief leveradres wilt laten leveren, hou er dan rekening mee dat dit kan leiden tot hogere verzendkosten en een langere verwerkingstijd.

Wordt een bestelling van meerdere Wickey artikelen samen geleverd?

In principe geldt: één bestelling, één levering! Tenzij u natuurlijk zoveel geshopt heeft dat het simpelweg niet in één pakket past. Ook worden, afhankelijk van de situatie en het volume, onze kinderbedden en Tiny speeltoestellen in verschillende pakketten verzonden.

Helpt de chauffeur van de bezorgdienst mij om het speeltoestel naar mijn grondstuk te verplaatsen?

Het speeltoestel wordt voor jouw huis op de stoep uitgeladen. Daarna wordt dit aan jou overgelaten.

Kan ik de levertijd op korte termijn nog wijzigen?

Mocht je de geplande leverdatum op korte termijn willen wijzigen, voldoet één enkel telefoontje. Om ervoor te zorgen dat wij de nieuwe leverdatum tijdig aan de transporteur kunnen doorgeven, vragen we je vriendelijk om ons hiervan op zijn laatst 3 dagen voor de oorspronkelijke leverdatum op de hoogte te stellen.

Wat gebeurt er als ik tijdens de levering niet thuis ben?

Wij verzoeken je deze situatie zoveel mogelijk te vermijden, om de daarmee gepaard gaande extra werkzaamheden voor alle betrokken partijen zo laag mogelijk te houden. Als je toch niet in staat bent om bij de afspraak aanwezig te zijn, zullen wij in actie komen: in dit geval neemt het transportbedrijf met ons contact op en zullen wij met jouw contact opnemen om een nieuwe afspraak in te plannen.

Kan ik mijn bestelling ook bij jullie ter plaatse afhalen?

Alhoewel wij onze klanten graag allemaal persoonlijk zouden willen begroeten, is het omwille van organisatorische redenen helaas niet mogelijk om je bestelling ter plaatse af te halen.

Kan ik mijn bestelling ook bij een afleverpunt laten leveren?

Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt je bestelling uiteraard wel laten leveren op het adres van een persoon die deze graag voor je wil aannemen.

Biedt Wickey ook expressleveringen aan?

Dit is omwille van organisatorische redenen helaas niet mogelijk, maar desalniettemin proberen we om de bestelling zo snel mogelijk bij je thuis af te leveren.

Kan ik de bestelling op een datum naar wens laten leveren?

Je hebt de mogelijkheid om de datum van de levering samen met het transportbedrijf in te plannen. Het tijdstip van de levering hangt echter van de route van het transportbedrijf af.

Levert Wickey ook in het buitenland?

Natuurlijk - wij leveren onze speeltoestellen in verschillende Europese landen. Houd er echter rekening mee dat levering in het land waarin je woont of eiland waarop je woont alleen mogelijk is wanneer je een bestelling plaatst via de desbetreffende, plaatselijke Wickey webshop. Indien je land in de lijst van onze winkels te vinden is, dan is er niets dat de levering nog in de weg staat. Meer informatie over de bezorggebieden van de plaatselijke webshop vind je onder: Bestelling & Levering.

Gelden er toeslagen voor eilandleveringen?

Een klein nadeel heeft een non-stop-vakantiegevoel helaas toch: ja, hiervoor gelden er toeslagen. Bekijk de toeslagen voor jouw land/eiland op onze website.

Waar kan ik de status van mijn bestelling bekijken?

Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je van ons een verzendbevestiging. Voor meer informatie rondom de status van je levering vragen wij je contact op te nemen met onze klantenservice.

 

Hoelang duurt een levering in de regel?

Je kunt de verwachte levertijd van een artikel op de betreffende productpagina vinden. De daar aangegeven levertijd begint altijd na ontvangst van je betaling.

Bestaat er een langere levertijd als ik meer producten bestel?

Als je meerdere artikelen met verschillende levertijden bestelt, dan kun je je het beste op de langst aangegeven levertijd oriënteren. Houdt er bovendien rekening mee dat je levering uit meerdere pakketten kan bestaan.